Het centrale punt in de coaching is het kind; het karakter, de manier van communiceren, interesses en prikkelgevoeligheid bepalen wat de insteek wordt.
Tijdens het coachingstraject kunnen de volgende inhoudelijke elementen aan bod komen:
- communicatieve vaardigheden
- herkennen en omgaan met emoties
- meer inzicht krijgen in sociale situaties
- sociale vaardigheden uitbreiden en oefenen
- welke zintuigelijke gevoeligheden spelen een rol?
- handvaten voor alledaagse situaties en
- psycho-educatie over autisme en wat dit in de praktijk betekent.
Hoe ga ik met uw kind aan het werk?
Bij ieder kind kies ik een passende aanpak, dat afgestemd is op de behoeften, temperament en interesses van het kind, zoals:
- Verschillende educatieve spelletjes
- Gesprek voeren, sociale oefeningen via Poptalk
- Creatief: kleien, tekenen, bouwen, etc.
- Een gevoel visualiseren via Brain Blocks
- Wandelend praten
Als eindresultaat, stellen we een Wonderboekje samen met daarin:
Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? Hoe doe ik dat? Wie kan ik wanneer om hulp vragen? Hoe pak ik dat aan?